بلاغ

بلاغ

طعم زندگی به روایت سیب حوا
بلاغ

بلاغ

طعم زندگی به روایت سیب حوا

چه عواملی در سرعت بارگذاری یک صفحه موثر هستند؟

به طور کلی عوامل زیر در سرعت بارگذاری یک صفحه مؤثر هستند:

سرعت پاسخ دهی سروری که صفحه در آن بارگذاری شده است

ساختار قالب سازنده صفحه و منابع به کار رفته در آن

حجم منابع درخواستی از سرور (متن، عکس، مالتی مدیا و ...)

منابع خارجی استفاده شده در صفحه (هر عکس، مالتی مدیا و هر گونه محتوایی که از سرورهای دیگر درخواست می شوند)

حال به بررسی تک تک این عوامل در سرعت بارگذاری یک صفحه می پردازیم: 

 

سرعت پاسخ دهی سرور:

این عامل مهم ترین عامل در سرعت بارگذاری یک صفحه است و دقت در انتخاب سرور مناسب برای میزبانی از صفحات می تواند باعث بهبود سرعت بارگذاری صفحات ما شود. دقت کنید اگر سرعت پاسخ دهی سرور خیلی پایین باشد و یا دارای پایداری مناسبی نباشد حتی در سئوی سایت تأثیر منفی می گذارد و موتورهای جستجو نمی توانند به سرعت صفحات شما را شناسایی کرده و ایندکس نمایند. در مورد وبلاگ ها و صفحاتی که در سرویس های وبلاگدهی رایگان ایجاد می شوند این عامل خارج از قدرت کاربر بوده و نمی تواند به دلخواه خود به سرور جدیدتر مهاجرت نماید اما می تواند با انتخاب یک سرویس خوب و قابل اعتماد تا حدی خیال خود را از این بابت مطمئن نماید. بهترین سرویس های سایت ساز از نظر سرعت بارگذاری صفحات سرویس های بلاگ اسکای، بلاگفا، میهن بلاگ و بلاگ بیان می باشند و به همین خاطر سایت نقاش تنها قالب های حرفه ای خود را برای این سیستم ها ارائه و پشتیبانی می کند. 


ساختار قالب صفحه:

این عامل هم از عوامل مهم در سرعت بارگذاری صفحه است و هر چقدر از کدهای استاندارد شده استفاده شده باشد سرعت بارگذاری صفحه افزایش خواهد یافت. چنان چه در طراحی قالب صفحه نیاز به استفاده از عکس و جاوااسکریپت باشد این منابع باید در بهینه ترین حالت ایجاد شده باشند و حجم و اندازه آنها تا حد ممکن پایین آمده باشد. اغلب طراحان برای این که کدهای جاوا اسکریپت کمترین تأثیر را در بارگذاری صفحه داشته باشند آنها را در انتهای صفحه درج می کنند. این عامل نیاز به بررسی دقیق تر دارد که در صورت امکان طی یک مقاله مجزا به آن خواهیم پرداخت. اما فعلا دقت داشته باشید اکثر قالب های طراحی شده برای سیستم های وبلاگدهی از نقطه نظر سرعت بارگذاری دارای تفاوت آن چنانی نمی باشند مگر برخی از قالب ها. مثلا سایت نقاش بوضوح در مورد برخی از قالب های خود مانند قالب حرفه ای 128 به این مسئله اشاره کرده است. برای دریافت قالب بلاگفا و قالب بلاگ اسکای و قالب میهن بلاگ به سایت نقاش می توانید مراجعه کنید.


حجم منابع درخواستی از سرور:

در مورد وبلاگ ها و صفحاتی که در سرویس های وبلاگدهی ایجاد می شوند این عامل می تواند تأثیر به سزایی در بارگذاری یک صفحه داشته باشند. برای مثال فرض کنید وبلاگی در بلاگفا دارید و از طریق پنل مدیریت وب خود تنظیم کرده اید که 30 پست آخر در صفحه اصلی نمایش داده شود. بدیهی است که سرعت بارگذاری چنین صفحه ای خیلی کندتر از صفحه ای است که تنها 5 پست آخر در آن نمایش داده می شود. البته اگر از آن دسته از کاربرانی باشید که در پست های خود از عکس های زیادی استفاده می کنند و این عکس ها در سایت های آپلود عکس رایگان بارگذاری شده اند قطعا سرعت بارگذاری صفحه شما باز هم کندتر خواهد شد.


منابع خارجی استفاده شده در صفحه:

این عامل ناشی از عکس ها و منابعی است که در صفحه خود استفاده کرده اید و این منابع در سروری غیر از سرور اصلی صفحه بارگذاری شده اند مثلا عکس هایی که در سایت های آپلود عکس رایگان بارگذاری کرده اید و آنها را در پست خود مورد استفاده قرار داده اید. سرعت پاسخ دهی سروری که این منابع را در آنها آپلود کرده اید در سرعت بارگذاری صفحه شما نیز تأثیر خواهند گذاشت.


حتی اگر یکی از عکس های مورد استفاده در صفحه شما از سرورهای دیگر فراخوانی شود و این سرور به هر علتی دارای سرعت پاسخ دهی پایین بوده و یا حتی قطع باشد صفحه شما دارای سرعت بارگذاری پایینی خواهد بود حتی اگر سه عامل دیگر در بهترین وضعیت خود باشند.


اگر از آن دسته از کاربران هستید که در پست های خود از عکس های زیادی استفاده می کنند و از سایت های آپلود عکس رایگان برای بارگذاری این عکس ها استفاده می کنید تا حد امکان سعی کنید از سایت ها سرویس های آپلود عکس مطمئن استفاده کنید. متأسفانه برخی از سایت های آپلود عکس بعد از مدت کوتاهی عکس های باگذاری شده کاربران را بدلایل واهی حذف می کنند. توجه داشته باشید مشاهدات شخصی ما نشان می دهد که گاهی حتی یک عکس آپلود شده در یک سایت آپلود عکس باعث شده بارگذاری یک صفحه حتی دقایق متمادی طول بکشد که این امر مطمئنا باعث فرار کاربران از سایت شما خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد